Alla inlägg under mars 2010

Av Britt - 26 mars 2010 19:16

Jag är nu stolt ägare till en wolksvagen Jetta årsmodell 91.

Jag fick hjälp av Janne att kolla upp bilen och fick även pruta 2000 kronor på priset.

Så nu till påsk ska den å åka på hembesök hos Janne som ska byta kamrem och titta till den lite allmänt. Jag är så glad.

Golfen står parkerad på ängen utanför i väntan på vidare transport till kyrkogården.

Ahhh, jag känner mig så stolt. Jag klarar att göra saker själv.

Sen får vi se hur länge den är ok, men så dålig som golfen lär den aldrig bli.


Här i småland, som heter småland, för att det bestod av en mängd små länder.

(Lunda proffesorn Dick Harrison) Har våren kommit Tranorna går på gärdet utanför och ropar ut sin förtjusning, rådjuren spankulerar i skogen och fåglarna sjunger för full hals. Tofsvipan har kommit och snön smälter. Idag var det 15 grader ute, tror ni att jag njuter?

Jag kunde gå utomhus i sommarjacka, det ni.

Så jag kan konstatera att jag överlevde den här vintern också, det var knappt så jag trodde att jag skulle göra det.


Vårliga, glada hälsningar från mig till er alla, kram.

Av Britt - 25 mars 2010 21:06

Som rubriken anger, inget har hänt, eller jo det har det.

bilen har fått sin dödsdom så nu ska jag köpa en annan.

Men suck vad det känns tungt. Det här var det sämsta bil köp jag någonsin gjort.

Vilket säger mycket till er som känner mig:)


för övrigt söker jag lägenhet i Eksjö och några intresserade läsare av den här bloggen. Som jag iof funderar på att lägga ner:)


I övrigt jobbar jag, hälsar på i hult, sjunger i kör och besöker kyrkan, läser böcker och klappar katter.

Ji föresten tranorna har kommit hit! Så nu är våren på väg:)


Kram till er alla.

Av Britt - 19 mars 2010 07:39

Nu bär det av till vansbro igen, en helg hemma, så jag kan hämta fler saker och träffa släkten.

I övrigt händer det inte mycket.

Kram

Av Britt - 16 mars 2010 21:20

Nej jag vill inte, jag vill inte mer nu.

Nu är det snart den 22 mars och nu som en blixt från klar himmel kommer en kristall klar syn av Magnus sista minuter i livet.

Jag vill inte vara med längre, kan han inte bara ha åkt vilse i rondellen?

Snälla.

Av Britt - 14 mars 2010 07:01

Läser just nu en riktigt bra bok som heter:

Lämna dina bördor av Max Lucado


Och nu varnar jag känsliga läsare nu blir det religöst igen!

Men ni får väl lov att vänja er. För som med blomman är det med mig, först en knopp väldigt länge för att sedan slå ut i full blom. Mig har det tagit 17år och just nu läser jag mycket religös litteratur och jag trivs med det.


så här skriver han angående trötthetens börda:

Tänk på att hålla sabbaten helig. Sex dagar skall

du arbeta och sköta alla sysslor, men den

sjunde dagen är Herrens , din Guds, sabbat. Då skall du

inteutföra något arbete, varken du eller din son eller din dotter,

din slav eller din slavinna, din boskap eller invandraren i dina städer.

(2 mos 20:8-11)

 Gud känner oss så väl. Han kan se butiksägaren, som läser denna vers och tänker:

"Någon måste jobba den här dagen. Om inte jag kan göra det

så får min son göra det." Alltså säger Gud: varken du eller din son. "Då får min dotter göra det."...eller din dotter." Men då får väl en av de anställda..."...din slav eller din slavinna." Jag får väl låta min ko sköta butiken, eller kanske jag hittar någon invandrare som kan hjälpa mig....



Det här tyckte jag var roligt, jag skrattade högt när jag läste passagen om kon.

Men visst har han rätt. Vi behöver vilan lika väl som arbetet, men det är så svårt att lämna sina bördor hos Gud. Man har så lätt att ta dem tillbaka.


Kram till er alla i dag ska jag begå debut i kören...vi ska sjunga o sole mio men med en annan text. och ja det är i kyrkan eftersom jag är med i en kyrkokör.



Av Britt - 13 mars 2010 22:02

Tänker på en text av Tage:


Lås era dörrar friden är slut vapenvägraren har sluppit ut.

Tänk om han kommer där kristen och galen.

Och vägrar att anfalla folk på centralen.


Att vara kristen är inte så dumt, har precis skrattat mig igenom söndagens bibeltexter.

det kommer att bli en tuff match för Ingemar imorgon.

Jag har lovat att gå ut om det blir för illa:)


Karma till er alla:)

Av Britt - 7 mars 2010 09:47

Vid sällsynta tillfällen sammanfaller min födelsedag och vasaloppet.

I år är det ett sådant år och det känns alltid lite speciellt.

Men i år finns det också en svart skugga över den här dagen, för hur gärna jag än vill

så hjälpte det inte att fylla år. Magnus är död i dag också.

I dag är jag inte något trevligt sällskap, men jag försöker hitta ljuspunkterna, en är i alla fall vasaloppet.


Tack för alla gratulationer jag fått och lycka till med er dag.

Av Britt - 6 mars 2010 07:53

Om ni inte märkt det så är det fortfarande vinter! här har vi -17 grader.

Jag minns en mars det var 1992, då kunde man sitta ute och grilla i bara tröjan.

Det var tider det, som de säger det var bättre förr! Ju förr dess bättre.


Jag mår just nu, denna timme riktigt bra. Har inte mått så här bra på väääääldiiigt länge.

Men kan inte peka på någon enskilt händelse till att jag mår så här just nu.

Vis av erfarenhet, njuter jag eftersom mitt humör är värre än april väder.


Men vad ville jag berätta om då?

Lyssnade inte, ni heller?


Inget speciellt, mer än att jag mår bra och har internet. Jag har övervägt en del stora beslut och känner mig nu trygg på inriktningen i mitt liv.

Exempelvis flytta till Eksjö, i väntan på att det ska bli klart i grindstugan.

Jag hade/har vårtrötthet i kroppen som jag nu botar med gerimax.

Vilket får mig osökt att tänka på Kronans Droghandel.

Det är årets skämt, när jag första gången läste namnet, satt jag hemma hos Lena, jag skrattade så jag låg dubbel.

Jag undrar om de har tänkt på konsekvenserna.

Hur många kommer inte att snubbla in och fråga om de har lite heroin.

Ja sånt är livet.


I natt drömde jag att alla nära och kära, släktingar kom ner och gratulerade mig på födelsedagen, det tackar jag för:)

Om ni inte finns med i real så finns ni i alla fall i mina drömmar:)


I övrigt är det som vanligt, från västfronten intet nytt.

Kram till er alla.


Ja just det, det är vasaloppet på söndag. Jiiiipiiii, då fick jag hemlängtan.


Presentation


Mormor brings the bulls....

Omröstning

Hösten, är den härligt underbar eller bara eländig?
 Härligt, sparka gula löv under gatlyktornas sken.
 Förfärlig, traska i mörkret och halka på löv.
 Vad, menar ni? Jag åker utomlands.
 Sa du sten?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards