Alla inlägg under september 2010

Av Britt - 29 september 2010 19:42


Jaha så var det dags för mig då, jag har fått denna awarden av Anders, AKA Professor Baltazar. Nu ska jag berätta sju intressanta saker om mig själv.

1. Jag är överdivet positiv i min personlighet. (Oh, det kom som en överraskning, berätta något spännande.)

2. Jag har en gång hittat en ihjälfrysen ekorre i lekstugan, när jag var liten.

3. Mina barn imponerar på mig varje dag, de lär sig nya saker och de hittar på så mycket kul.(Intresse klubben har somnat.)

4. Jag jobbar mot en låg självkänsla varje dag.

5. Jag har blivit kallad att bli Diakon, jag har ingen aning om vad en sådan egentligen gör, men jag har blivit kallad att bli en sån.(intressekubben, vaknade med ett ryck och undrade, va, vad sa hon?)

6. Jag har vaknat upp flera gånger och undrat var jag är, en gång har jag vaknat upp och undrat vem jag är. Det var skrämmande, jag visste faktiskt inte vem jag var.

7. Jag tror att jag har levt som Enuit, under stenåldern.


Jaha ja det var sju fakta om mig. Kanske inte världsomvälvande, men i alla fall.

Kram på er alla som läser den här bloggen.

Av Britt - 26 september 2010 06:09

Sitter just nu i Göteborg, på ett underbart hotell.

Blev medbjuden till bokmässan av Ingemar och det har varit en underbar helg.

Jag har hittat flera böcker, en om lilla My och de andra muminkaraktärerna, tror jag ska börja samla på dem istället för mumin muggar, hint, hint, det är snart jul!!!

Jag rekomendera first Clarion hotell som vi bor på. De hade en kvällsbuffe till sina gäster och rummen är otroliga!!!

Så jag har det gott, riktigt gott. Gud vare med er alla!

Av Britt - 13 september 2010 19:19

Blev väldigt inspirerad av Anders kommentar i min blogg. Krossa Khartago. Nu kan man undra varför:) Kanske för att jag är svag för konstiga ort namn.

Jag vill till exempel åka till kula Lumpur, jag har varit i Korpilombio.

Älskar orter som Örkeljunga, kan ni tänka er att bo där?



Och nu något helt annat, som John Clease brukade säga i Monthy Phyton...

Tiden har ett eget sätt att uppträda just nu, ibland tycker jag att det är väldigt långa veckor. Men nu upptäcker jag att det är dags att åka till Rättvik igen, jag blir så sprittandes glad över det. En helg i Dalarna med härliga kurskamrater och nya ingivelser.

Kan knappast bli bättre.


Ja så är det hos mig, hur har ni det?

Och speciellt till Hesseltine, den stackars Lotta hon får vara utomstående ett tag till:)

Av Britt - 8 september 2010 19:08

Mycket har hänt och nu är det nog färdigt ett tag.

Jag har fått huset sålt!

Jag har köpt en nyare bil!

Jag har varit tvungen att göra mig av med Callisto och Eldräv   

Jag har jobb!

Och jag har börjat Svenska kyrkans grundkurs...

Presentation


Mormor brings the bulls....

Omröstning

Hösten, är den härligt underbar eller bara eländig?
 Härligt, sparka gula löv under gatlyktornas sken.
 Förfärlig, traska i mörkret och halka på löv.
 Vad, menar ni? Jag åker utomlands.
 Sa du sten?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards