Alla inlägg under januari 2010

Av Britt - 22 januari 2010 09:58

Dags för första konferens efter att jag flyttat till Edshult. Ser fram emot den.

Nu vet jag att man ibland, när man springer ifrån något, faktiskt kan sluta med att springa rakt in i något. Jag har gjort det, jag har sprungit rakt in i lyckans land.

Glädje till er alla och kom ihåg krama en tant i dag, det kan vara jag.

Av Britt - 9 januari 2010 04:10

Här har så mycket hänt och jag har inte haft tillgång till dator.

Nu är jag Edshult bo och snart en körmedlem wannabee.


Så här ligger det till, den 2 januari tog jag med mig det minsta möjliga och lämnade Vansbro och åkte ner till Edshult Säteri där jag installerade mig i ett av de två kök som finns i ett hus där.

I det andra bor Jojo och Rut, två underbart snälla, fina människor som hjälpt mig att acclimatiseras ute på landet.


Dagen efter att jag landade, kom jag med på en invignings gudstjänst för en altartavla i Edshults kyrka. Det var en mycket givande dag och Rut och Jojo spelade musik vid kaffet:)


Jag har också börjat på arbetet och som vanligt när det gäller invandrade elever, är det intensivt och roligt. En riktigt toppen rektor har jag fått, så någonstans där uppe sitter det någon och ler mot mig. Vågar man hoppas, att det inte, lurar ett basbollträ någonstans i framtiden?


Jag kan, kanske ha ett stort sccop på gång också, men det väntar jag med, detta får bli en riktig cliffhanger:)


Tack, till två hjältar: Maggan och Klas kom upp till huset och kunde konstatera att oljan inte fanns. Det vill säga nollgradigt i huset, så nu står det på el och naturligtvis är det smällkall vinter...Suck


Som sagt smällkall vinter, precis som över allt annars i Sverige:) och mycket snö.


Ska försöka få tillgång till mer internet, på ett eller annat sätt.


Kram till er alla, från ett vintrigt småland:)

Presentation


Mormor brings the bulls....

Omröstning

Hösten, är den härligt underbar eller bara eländig?
 Härligt, sparka gula löv under gatlyktornas sken.
 Förfärlig, traska i mörkret och halka på löv.
 Vad, menar ni? Jag åker utomlands.
 Sa du sten?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards