Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Sorgebearbetning

Av Britt - 25 augusti 2011 17:36

Det har inte bloggats så mycket här och det beror på att min sommar har varit så tung, jag har gråtit mesta dels av tiden och inget har kännts speciellt roligt.

Men nu har jag tagit tag i det här och träffat en människa som är legetimerad i sorgbearbetning. Det finns en bok och en kurs i detta, som jag upptäckte precis efter att Magnus dött, men sen föll den i glömska och kanske hade jag inte varit mottaglig för den förrän nu. Ni kan om ni är intresserade läsa om den på nätet googla sorgbearbetning, det är en röd bok. Det finns mycket skrivet om den på nätet. 

Hur hittade jag den här kvinnan då? jo i Mariannelund har de ett eget klimat när det gäller naturmedecin och alternativ till sjukvård. Så bredvid biblioteket satt det en broschyr om denna kvinna och vad hon hade för tjänster, bland annat kbt, rosenmassage och sorgbearbetning. Jag bokade en tid, den första konsultationen är gratis och när vi pratat en stund tar hon fram just den här boken och då visste jag att jag kommit rätt.

Åtta gånger ska jag gå hos henne en gång i veckan, jag ska försöka tala om hur det går och vad som händer. Kanske kan det hjälpa någon annan att våga ta steget. För det är ändå ett stort steg att gå till en människa och säga, jag behöver hjälp. Jag mår inte bra, i själen.

Det var allt för den här gången, lev väl och prosper...kram

 
 
Ingen bild

Maggan

25 augusti 2011 18:26

Bra Britt, det är klokt av dig.
Jag har precis börjat gå på Rosenmassage, helt underbart. Var andra gången idag och kroppen svarar med så många olika reaktioner: träningsvärk i hela ryggen, spring på toa, höll på att somna på jobbet, jätteledsen m.m
Har hittat en kvinna som pysslar med detta bara 100 meter från jobbet

Ska leta reda på boken, tror aldrig att man blir riktigt färdig med sorgebearbetningen
Kramar till dig!

 
Ingen bild

Britt

25 augusti 2011 19:01

Nej man blir nog aldrig klar:)

 
Ingen bild

S.N.I

25 augusti 2011 23:14

Du är så stark som söker dig till en annan människa för hjälp och för att återupprepa ett väldigt slitet citat "Mod är att möta sin rädsla och övervinna denna" så mod har du gott om kära moster.

/Sven-Göran Isaksson.

 
Ingen bild

Britt

26 augusti 2011 18:44

Ja, jag börjar förstå det nu. Att jag har mod att sitta upp i sadeln och rida ut, fast jag inte vågar.
Det känns skönt att hitta den biten i sitt medvetande.

 
Ingen bild

stellan

26 augusti 2011 19:53

var med på helnig i helgen det var drag kan du tro
Det var två tjej från Gävle som var med oss på församlings helgen de hade varit med om det mest otroliga i sina liv och de berättade och bad med oss och det hände en del saker där ja du det var så otroligt så det trodde jag knappt att man kan tro på

 
Ingen bild

Britt

27 augusti 2011 07:37

Men healing fungerar förbön fungerar, jag har varit med om det.
Så inte behöver du ha svårt att tro på det.
Vad glad jag blev att du fick vara med om det:)

 
Ingen bild

s

27 augusti 2011 10:23

men vist är det otroligt häftigt

 
Ingen bild

Britt

27 augusti 2011 14:01

Absolut finns inget häftigare...alla kategorier, när Gud verkar då blir man stum...

 
ProfBaltazar

ProfBaltazar

28 augusti 2011 16:46

Ja du har mod och kan konsten att bringa andra glädje mitt i allt! Kram på Britt!!!

http://blogg.profbaltazar.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 29 november 2011 20:47

Adress till nya bloggen: http://vintillvatten.bloggplatsen.se/ Lycka till! ...

Av Britt - 10 november 2011 10:17

Eftersom det här har varit en blogg om min sorg efter Magnus, så har den uppfyllt sitt syfte. Någon gång i framtiden, ska jag skriva ut alla inlägg och spara dem åt framtiden. Men sorgen, den som orsakade mig smärta. Den finns inte mer och jag ha...

Av Britt - 17 oktober 2011 19:24

Att leva, ger en hel del skräp som man samlar på sig och stoppar ner i ryggsäcken. Jag har tryck ner en hel del och sen har jag fortsatt att pressa ner. Eller mer korrekt jag har valt att trycka ner en del jobbiga saker längst ner med blytyngder,...

Av Britt - 16 oktober 2011 18:33

                     

Av Britt - 9 oktober 2011 11:58

Nu när jag har så mycket annat att göra, har jag börjat läsa sagan om ringen, men jag läser ny översättningen och helt plötsligt får orden ett annat liv och en annan poesi. Jag gråter när jag läser boken, den berör på ett helt annat sätt än vad de ...

Presentation


Mormor brings the bulls....

Omröstning

Hösten, är den härligt underbar eller bara eländig?
 Härligt, sparka gula löv under gatlyktornas sken.
 Förfärlig, traska i mörkret och halka på löv.
 Vad, menar ni? Jag åker utomlands.
 Sa du sten?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards