Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Höst

Av Britt - 4 september 2011 10:37

Nu är det början av hösten 2011, och jag har sett till att få fullt upp att göra.

Mycket tack vare att jag tagit tag i mig själv och bestämt mig för att få kompetens som SSA lärare. Så nu läser jag 30 HP SSA i jönköping, halvfart, så varje torsdag åker jag till Jönköping och försöker lära mig hur invandrade människor lär sig svenska.

Sen, mest för att jag vill veta mer och för det andra Mats Trondman, har jag börjat läsa en , halvfartskurs 15 poäng distans, som handlar om barn och ungdomar. 

Sedan har jag nu startat upp sorgbearbetningen, och till er som har sorg, efter en förlust.

Inte bara dödsfall, skiljsmässa, pension, sjukdom...

Om det finns ett fnys av ett uns möjlighet att få tag i en sorgbearbetningstearpeft i er närhet, så boka tid och gå dit!!!

Det är det bästa jag gjort i hela mitt liv, och jag har haft en del förluster i mitt liv.


I går lördag var jag då på en introduktionsdag, med föreläsning av Mats Trondman.

Han är så otroligt bra! Hans föreläsningar blir aldrig tråkiga eller meningslösa, han för åhörarna fram mot ett bestämt mål och han får med sig varenda en.

När jag läste till lärare i Örebro, så hade vi en föreläsning med honom och det är den enda föreläsningen jag kommer ihåg. 

Så jag hoppas att du Sevn-Göran får möjlighet att höra honom någon gång, före han ger upp och går i pension.

Han ger alla som jobbar med barn och unga en otrolig energi kick och nya insikter.


Så nu sitter jag med massor med jobb framför mig, men det bästa är att jag har inte så bråttom med att bli klar och jag kan använda nästa sommarlov till det också om det skulle krisa...

Jjag är nöjd just nu:)

Hur är det med er?

 
 
Ingen bild

S.N.I

4 september 2011 19:00

Mats Trondman, ska lägga namnet på minnet. Annars då? Jo det är väl med mig allt går framåt och jag har kontroll över situationen. Och skulle något gå utför eller bli fel, vad gör det? Jag har tid på mig att fixa till de sakerna längs livets långa gång för trotts allt har jag en livstid på mig att göra det jag vill och ska.

/Sven-Göran Isaksson.

 
Ingen bild

Annika (din dotter)

5 september 2011 12:29

Hej, vill du komma hit nästa helg, mellan lördag och söndag och hälsa på? var ett tag sen nu och både jag och klas pratade igår om att vi saknar dig lite ;)

 
Ingen bild

Britt (Din mamma)

5 september 2011 18:14

Klart jag vill!!! visste inte bara om ni tyckte att jag störde er:) Men jag kommer gärna! Ring mig så kan vi prata lite mer:)

 
ProfBaltazar

ProfBaltazar

5 september 2011 21:05

Ibland undrar man om Britt och Annika vet vilka de själva är . ...hm ... så du läser till SFI-lärare spännande dock ej helt lätt ser jag på mina kollegor som har det jobbet på Säffle Lärcenter ... lycka till och häng i ... =)

http://blogg.profbaltazar.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 29 november 2011 20:47

Adress till nya bloggen: http://vintillvatten.bloggplatsen.se/ Lycka till! ...

Av Britt - 10 november 2011 10:17

Eftersom det här har varit en blogg om min sorg efter Magnus, så har den uppfyllt sitt syfte. Någon gång i framtiden, ska jag skriva ut alla inlägg och spara dem åt framtiden. Men sorgen, den som orsakade mig smärta. Den finns inte mer och jag ha...

Av Britt - 17 oktober 2011 19:24

Att leva, ger en hel del skräp som man samlar på sig och stoppar ner i ryggsäcken. Jag har tryck ner en hel del och sen har jag fortsatt att pressa ner. Eller mer korrekt jag har valt att trycka ner en del jobbiga saker längst ner med blytyngder,...

Av Britt - 16 oktober 2011 18:33

                     

Av Britt - 9 oktober 2011 11:58

Nu när jag har så mycket annat att göra, har jag börjat läsa sagan om ringen, men jag läser ny översättningen och helt plötsligt får orden ett annat liv och en annan poesi. Jag gråter när jag läser boken, den berör på ett helt annat sätt än vad de ...

Presentation


Mormor brings the bulls....

Omröstning

Hösten, är den härligt underbar eller bara eländig?
 Härligt, sparka gula löv under gatlyktornas sken.
 Förfärlig, traska i mörkret och halka på löv.
 Vad, menar ni? Jag åker utomlands.
 Sa du sten?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards