Alla inlägg under juli 2009

Av Britt - 31 juli 2009 18:30

Nu tar bloggen millimester, som Lenas hund Tikka säger.

Jag ska till Edshult och kommer igen om en vecka.

Kan meddela att Ebba, är hos en familj i Gustavs påprov och det går jättebra.

Hon har blivit störtkär i mannen och springer nu lös ute på gården och för ett herrans liv:)

Bo uppteckningen är snart klar, vilket kan resultera i att jag blir ägare till huset, vilket i sin tur resulterar i att jag äntligen kan få ett badrum.

Håll tummarna för att pengarna räcker.

Vi ses, jag tänker på er alla och känner mig glad över att ha sånna vänner som ni. Tusen tacksamma tankar sänder jag er.

Av Britt - 31 juli 2009 18:27

@ProfBaltazar: nu gråter jag igen, det var väldigt fint.
@Susanne: Du har varit ett större stöd för mig än vad jag kan tänka, uppräkningen ovan gällde vad som hände samma dag, ta inte illa upp.
Du har gjort mer i osjälviskhet än du vet.
Så du behöver inte tänka; en ja då..
Som sagt jag var ledsen den dagen och jag orkade inte ringa upp någon och då hände allt det där.
andra dagar har jag orkat ringa upp och då har det varit dej jag ringt till, du får inte tro annat än att du är en värdefull vän och stötta, som jag för allt i världen inte vill mista.


 




Av Britt - 30 juli 2009 10:04

Mitt liv känns som en åktur i viking.

En båt som gungar snabbt, fram och tillbaka. Upp och sen ner tills man är helt bak, sen tillbaka, ner upp. osv.

Kan vara så att det hjälper att ringa till sin dotter, syster och svägerska.

Att ens vän Anders ringer, att ens svägerska bjuder på glass. ett sms från Trudie. Sådana saker släpper in ljuset i mitt liv.

Och att skriva om hur jobbigt det är, i alla fall så känns det återigen lite lättare.

Nu är det i alla fall lite stiljte på båten.

I dag blir det inte mycket gjort, jag ska ta och vila.


Tack alla fina människor som finns där ute, en dag hoppas jag att det får vara jag som stöttar er.

En sak till som hjälper, att jag har världens underbaraste barn och barnbarn.

 


Av Britt - 29 juli 2009 11:14

I dag och i går, det är tomt och tungt.

Undrar hela tiden om jag gör rätt som lämnar bort Ebba.

Gråter för att Magnus inte är här och kan säga vad han tycker.

Gråter för att inte Magnus är här.

Gråter för att Magnus aldrig kommer att vara här.

Gråter för att det är så tomt.

Gråter för att jag inte vet vart mitt liv kommer att ta vägen.

Gråter över böcker som jag läser.

Gråter och gråter och gråter.

 

Av Britt - 26 juli 2009 21:24

Så känns det just nu, ingen ljusning och mer och mer nerför...

gråter och gråter och får inte luft...

Jag behöver hjälp...

döden i grytan, ska i alla fall dricka kaffe...

Av Britt - 26 juli 2009 16:24

jag fick hjälp med grillen.

Av Andreas så här blev den och den fungerar alldeles utmärkt:)

Annat som hänt under A o A o w´s besök, jo vi tog en familjebild och försökte få den att se ut som en bild vi tog för 10 år sedan, här är resultatet:

Om 10 år ska vi försöka ta en ny bild, men då behöver vi antagligen större plats för att alla barnbarn ska få plats:)


Andreas hade det bra i solen i alla fall en dag:

 

Och William är en riktig liten livsnjutare:



Detta var från vår tur runt Siljan, vi var inne och såg hur dalahästar tillvekades också och roade oss på bekostnad av en tysk familj:))

Här ser ju Annika lagom road ut, men lite senare hade vi roligare, tyvärr fick jag inte med det på bild:)


Mer som hänt är att Ebba har flyttat på prov, hon är hos en familj i Gustavs.

Och det verkar gå bra. Men det känns tungt att lämna bort henne.

Jag inser att jag måste det för hennes skull, men tungt beslut var det.

Henrik och Linda heter hennes blivande husse och matte. De har henne på försök i 2 veckor och sen ska det skrivas kontrakt och ebba ska få bli deras.

Jag kan tala om att Henrik verkligen vill att det ska gå bra, han verkar älska henne från början och Ebba blev barnpiga på en gång åt deras son Tim.

Håll tummarna för att det ska gå bra.


Ja det var allt för denna gång...

Av Britt - 21 juli 2009 13:24

Här är det fortsatt sommar och regn.

Annika, Andreas och William har kommit och idag ska vi åka till Färnforsen.

Med andra ord är det full rulle här hemma.

Återkommer med foton från äventyren...

Av Britt - 18 juli 2009 08:15

I dag är det mycket bättre, har fått veta att Andreas, William och Annika kommer på måndag

Gissa om jag längtat efter deras besök...

Äntligen får William se sin mormors hus igen.

Och jag får träffa dem.

Det kan inte bli bättre:)

Så nu i helgen ska jag pröva att bygga klart en grill:)

Just nu ser det ut så här:


Och så här såg christian ut när vi var på Ståuppkomikerna:


Och så här glad var Magnus när han fick åka hem:)

 

Presentation


Mormor brings the bulls....

Omröstning

Hösten, är den härligt underbar eller bara eländig?
 Härligt, sparka gula löv under gatlyktornas sken.
 Förfärlig, traska i mörkret och halka på löv.
 Vad, menar ni? Jag åker utomlands.
 Sa du sten?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards