Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Sorgebearbetning

Av Britt - 10 september 2011 19:41

Lovade att återkomma med hur det går:

Det är fantastiskt helt underbart och så befriande så att jag vet inte vad jag ska använda för mer superlativ!

Jag har varit på min andra träff, jag ska gå åtta gånger och redan dessa två gånger har öppnat ögonen på mig och lyft bort så mycket bedrövelse och kaos att jag känner mig som en ny människa, jag har ork, jag känner mmig ung. Jag är stark och jag är defenitivt på rätt väg.

Om du har upplevt en förlust: Skiljsmässa, dödsfall, abort, mist din tillit, husdjur som dött eller andra förluster, för guds skull tveka inte gå en sorgbearbetningskurs, i minsta fall köp boken och gör det på egen hand. Detta är ingenting jag vill att någon annan medmänniska ska missa!!! 

Jag möts av respekt, jag möts av förtroende till min förmåga och jag får en lättnad som inte kan beskrivas med ord.

Snälla, snälla ni, har ni varit med om något upprivande eller någon svår förlust, (svår för dig, vi är alla unika). Så läs boken! Gå kursen, snälla gör det, varför ska du lida i onödan? Den hjälper och den hjälper bra!

Jag har gått i andra teraper, jag har träffat kuratorer och beteende vetare och kbt terapeuter, alla har varit bra och gett mig delar, men det är först nu jag har fått befrielse och en möjlighet att laga mitt brustna hjärta.

http://cdon.se/b%C3%B6cker/james%2c_john_w./sorgbearbetning_%3a_ett_handlingsprogram_f%C3%B6r_k%C3%A4nslom%C3%A4ssig_l%C3%A4kning_vid_d%C3%B6dsfall%2c_separationer_och_andra-285921

 
 
ProfBaltazar

ProfBaltazar

10 september 2011 20:16

Så underbart roligt att höra ...
gött gött!!!

http://blogg.profbaltazar.net

 
Ingen bild

stellan

10 september 2011 20:33

så bra att det börja reda ut sig

 
Ingen bild

S.N.I

11 september 2011 13:25

På tal om sorg läste jag något bekymmersamt nämligen hur sorg behandlas av kulturen i Sverige.

Till barn säger vi, men gråt inte lille vän ta istället en glas så blir allt bra.

Våra tonåringar får höra, men gråt inte vi tar en öl istället.

Vuxna och äldre får rådet att ta en återställare eller dylikt...

Det är skrämmande att det är mer accepterat att ha alkoholproblem i vårt land en sorgproblem. Som att sorg är mindre värt och en större svaghet en alkoholen. Därav tycker jag det är underbart när du talar öppet om sorg och även tipsar om vart man kan få hjälp att arbeta med sin sorg.

/Sven-Göran Isaksson.

 
Ingen bild

Britt

11 september 2011 18:20

Det är precis det som den här kursen/behandlingen tar upp.
Våra myter om sorg och hur vi kan förändra dem och därför är det ännu viktigare att fler läser boken och börjar förstå, för att vi ska kulla ändra på samhället!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 29 november 2011 20:47

Adress till nya bloggen: http://vintillvatten.bloggplatsen.se/ Lycka till! ...

Av Britt - 10 november 2011 10:17

Eftersom det här har varit en blogg om min sorg efter Magnus, så har den uppfyllt sitt syfte. Någon gång i framtiden, ska jag skriva ut alla inlägg och spara dem åt framtiden. Men sorgen, den som orsakade mig smärta. Den finns inte mer och jag ha...

Av Britt - 17 oktober 2011 19:24

Att leva, ger en hel del skräp som man samlar på sig och stoppar ner i ryggsäcken. Jag har tryck ner en hel del och sen har jag fortsatt att pressa ner. Eller mer korrekt jag har valt att trycka ner en del jobbiga saker längst ner med blytyngder,...

Av Britt - 16 oktober 2011 18:33

                     

Av Britt - 9 oktober 2011 11:58

Nu när jag har så mycket annat att göra, har jag börjat läsa sagan om ringen, men jag läser ny översättningen och helt plötsligt får orden ett annat liv och en annan poesi. Jag gråter när jag läser boken, den berör på ett helt annat sätt än vad de ...

Presentation


Mormor brings the bulls....

Omröstning

Hösten, är den härligt underbar eller bara eländig?
 Härligt, sparka gula löv under gatlyktornas sken.
 Förfärlig, traska i mörkret och halka på löv.
 Vad, menar ni? Jag åker utomlands.
 Sa du sten?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards