Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Inget nytt att rapportera.

Av Britt - 11 maj 2009 21:18

I dag vaknade jag och var gör trött, förstod inte hur jag skulle klara dagen.

Men det gjorde jag och som avslutning på dagen så fick jag äntligen, besked från Folksam och ett positivt sådant.

Så nu sitter jag och firar för mig själv.

Är så trött på alla dessa beslut som ska tas, alla papper som ska ordnas och alla samtal som ska göras...

Jag har inte valt att bli lämnad utan rådgivare...Det var Magnus som jag vände mig till och som jag sa i begravningstalet...det var han som hade alla svaren.

For better and for wors (hur stavar man till det)?

Jag har backat tillbaka ett par rutor och flyttat in fotot på Magnus i sovrummet igen, kände mig så tuff härom dan så jag tänkte att jag klarar mig utan det, men ack vad jag bedrog mig, så nu står det där på nattduksbordet igen.

Tålamod är en dygd sägs det, men man kommer mycket längre utan den.

Jag har inget tålamod alls med att må dåligt, eller att vara ledsen.

Jag har blivit opererad en gång och direkt när jag vaknade skulle jag hem, det var bara så, att jag höll på att svimma när jag satte mig upp spelade ingen roll jag skulle hem. Nu känner jag att jag vill vara på andra sidan sorgen och helst igår!

Men den här gången finns det ingen läkare att stri mot utan det som finns är den obönhörliga tiden!

Allt jag får till svar på mitt tjatande är en obönhörlig malande ström av sekunder...du kommer inte undan...viskar de...du har ingen stans att fly...hånskrattar de. You can run but you cant hide...Im going to find you and make it happen...

En frustrerad, trött, ledsen ,men ändå glad Britt fortsätter sin resa mot evigheten och vidare...


Nästa anhalt inköp till badrum...hur många golvplattor, gipsskivpor och kakelplattor behövs det egentligen?


Är det måhända dags för en fråga William?



 
 
Annika

Annika

12 maj 2009 09:16

Ja! Fråga William! William svarar att det stavas worse. Kramar! Du är stark även fast du har Magnus kort vid sängen.

http://wilanand.wordpress.com

 
Ingen bild

Susanne

12 maj 2009 09:25

Håller med Annika! Låt honom finnas med dej så länge du behöver! Göra om i badrummet?? Orkar du det nu? Fast, såklart det kan ju vara skönt att ha nåt handfast att göra, kanske..
Kramar
Susanne

 
Spader Madame

Spader Madame

12 maj 2009 13:08

Allt som du inte måste göra kan ju också vänta -inte alltför bråttom med beslut kan jag tycka. Inte så viktigt att få undan allt ur garderober, t ex... Du bestämmer, du har makten, va inte fööör otålig. Men också - om du vill göra si eller så, ska ingen annan säga något annat...oavsett vad de tycker! Som jag minns det kändes det viktigt att kunna fatta beslut, eftersom det andra (döden och så) var något man bara fick lov att finna sig i! You´re the Boss, lixom!

KRAM!!

http://spadermadame.blogspot.com

 
Hesseltine

Hesseltine

12 maj 2009 13:51

För ett badrum behövs:3,7 kubikmeter plattor, och en jättelass med 'för mycket'.
Ingen som säger att du måste ta bort bilder, göra si och så och på DETTA viset. Det är helt upp till dig, vännen. Alla är vi olika, lite grann. Eller väldigt mycket, i vissa fall. Men, det gör att vi gör som vi vill och känner. Och känner du att vill ha bilden kvar, vem ska komma och säga annorlunda?
Sen FINNS det meducin...heter Valium, bland annat. Funkar skitbra! Förutom att den inte botar, bara tar bort symptomen. När du slutar ta den kommer allting tillbaka igen, och ibland etter värre. Men, den finns. Och ibland, för en del, så hjälper den.
Detta då inte sagt att jag tycker du ska TA den, tvärt om, men den finns om du behöver den.

'JA har köpt mig en autistisk gitarr, sen den dan du träffa mig.'
Undrar jag, hur en sån låter.

http://hesseltine.seanchaithe.net

 
Ingen bild

Britt

12 maj 2009 18:10

Till Hesseltine, ingen Valium, gör en Coold turkey som Eddie i mörka tornet säger...tack för besked om vad som behövs för ett badrum...
Till Annika, ja vad skulle jag göra utan William och hans stavning.
Till Susanne, badrum är ett måste när det inte finns någon annan stans att duscha i huset och jag ska ha hantverkare:))
Och till Spader madam tack för stöd och råd...men otålig är tydligen mitt mellan namn..va nu det ska vara bra för:)

 
Ingen bild

stellan

13 maj 2009 20:21

ja det är licka svår att räkna ut som oändlighetstalet i liftares gad till galaxerna ja altså vad det behövs för ett till ett badrum

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 29 november 2011 20:47

Adress till nya bloggen: http://vintillvatten.bloggplatsen.se/ Lycka till! ...

Av Britt - 10 november 2011 10:17

Eftersom det här har varit en blogg om min sorg efter Magnus, så har den uppfyllt sitt syfte. Någon gång i framtiden, ska jag skriva ut alla inlägg och spara dem åt framtiden. Men sorgen, den som orsakade mig smärta. Den finns inte mer och jag ha...

Av Britt - 17 oktober 2011 19:24

Att leva, ger en hel del skräp som man samlar på sig och stoppar ner i ryggsäcken. Jag har tryck ner en hel del och sen har jag fortsatt att pressa ner. Eller mer korrekt jag har valt att trycka ner en del jobbiga saker längst ner med blytyngder,...

Av Britt - 16 oktober 2011 18:33

                     

Av Britt - 9 oktober 2011 11:58

Nu när jag har så mycket annat att göra, har jag börjat läsa sagan om ringen, men jag läser ny översättningen och helt plötsligt får orden ett annat liv och en annan poesi. Jag gråter när jag läser boken, den berör på ett helt annat sätt än vad de ...

Presentation


Mormor brings the bulls....

Omröstning

Hösten, är den härligt underbar eller bara eländig?
 Härligt, sparka gula löv under gatlyktornas sken.
 Förfärlig, traska i mörkret och halka på löv.
 Vad, menar ni? Jag åker utomlands.
 Sa du sten?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards