Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

Musik

Av Britt - 13 augusti 2009 20:25

Tänker mycket på det här med musik, den finns alltid där i våra liv. Som en ventilationskran att lätta våra känslor med.

eller bara att dansa till, jag har svårt för viss sorts musik, men det är bara för att jag hör texten, hela tiden.

Just nu lyssnar jag gärna på Pain, Kent och Meat loaf. när Magnus levde var det mer Sky Marshalls och Gris Nils. Vilket var en helt annan femma, det var just då humorn vi båda var ute efter. Den saknar jag, hans humor.

Just nu känns det som det har gått en evighet sedan han levde.

Allt är relativt kan jag tänka mig.


Mer musik:

AFC har nästan en platta klar, och den här gången låter de lite annorlunda än förra gången.

Kan ha att göra med mognad.


Nästa sommar ska jag ut och lyssna på musik igen, eller jag hoppas att jag kommer att få göra det:)


Det finns en sorts musik värd att nämna och det är sfärernas musik, den sägs vara underbar, så jag håller mitt hjärta öppet för att få höra den någon gång. Läs gärna "Momo, eller kampen om tiden"


Nåväl mina vänner ha det gott, med er musik.


Väntar just nu på sjunde delen av det mörka tornet.


 
 
Hesseltine

Hesseltine

14 augusti 2009 14:30

Heh. Momo, med det absolut coolaste namnet på en karaktär någonsin.

Och, vis-a-vis förra inlägget så låter det bra om du kan släppa. Därmed inte sagt att du lämnar Magnus bakom dig, det tror jag inte man gör. Beroende på hur man menar, då, naturligtvis.

Och, Meat Loaf rockar. Såg honom i konsert i Australien...där en låt kommer, och han stirrar rakt på en i publiken och SKRIKER i micken:ARE YOU TOO OLD TO STAND UP!?

http://hesseltine.seanchaithe.net

 
Ingen bild

Britt

14 augusti 2009 17:01

Så underbart, ser honom framför mig i fight club och spice girls film...
Ja du den mannen är något extra:)

 
Ingen bild

carina

14 augusti 2009 20:58

Sjunde boken är det den sista eller kommer det att hålla på i evigheter. KAn tipsa om en annan kanon bok. Om man gillar oväntade slut. Skumtimen av johan thoren. Musik ja det var länge sedan det rockade här. Men jag har åkt i sidovagn på mc. Det är grejer det om man vill lada batterierna

 
Ingen bild

Britt

15 augusti 2009 09:31

Sjunde boken är den sista och jag vill gärna att den ska vara bra, riktigt bra.
Sidovagn, det var inte fy skam...
Ska komma ihåg skumtimmen. Är alltid ute efter böcker att läsa...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 29 november 2011 20:47

Adress till nya bloggen: http://vintillvatten.bloggplatsen.se/ Lycka till! ...

Av Britt - 10 november 2011 10:17

Eftersom det här har varit en blogg om min sorg efter Magnus, så har den uppfyllt sitt syfte. Någon gång i framtiden, ska jag skriva ut alla inlägg och spara dem åt framtiden. Men sorgen, den som orsakade mig smärta. Den finns inte mer och jag ha...

Av Britt - 17 oktober 2011 19:24

Att leva, ger en hel del skräp som man samlar på sig och stoppar ner i ryggsäcken. Jag har tryck ner en hel del och sen har jag fortsatt att pressa ner. Eller mer korrekt jag har valt att trycka ner en del jobbiga saker längst ner med blytyngder,...

Av Britt - 16 oktober 2011 18:33

                     

Av Britt - 9 oktober 2011 11:58

Nu när jag har så mycket annat att göra, har jag börjat läsa sagan om ringen, men jag läser ny översättningen och helt plötsligt får orden ett annat liv och en annan poesi. Jag gråter när jag läser boken, den berör på ett helt annat sätt än vad de ...

Presentation


Mormor brings the bulls....

Omröstning

Hösten, är den härligt underbar eller bara eländig?
 Härligt, sparka gula löv under gatlyktornas sken.
 Förfärlig, traska i mörkret och halka på löv.
 Vad, menar ni? Jag åker utomlands.
 Sa du sten?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards