Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

logg in kod

Av Britt - 13 maj 2009 08:06

Dagens kod är verkligen träffande.

AJDU

Känner mig verkligen som det i dag, återigen en natt med lite sömn.

Känns lite som man är tillbaka på ruta ett,

men det är inte alls lika hemskt som då.

Men att inte sova, det är frusterande och irriterande.

Därför ska jag undvika folk idag.

Vad jag ska göra är att gå ut och vara ute mycket idag, hoppas att det ska ge bättre nattsömn.

Håller tummarna för mig själv, på fredag ska jag till optiker i Falun och försöka göra något åt att jag behöver progresiva glasögon.

Vilket får mig att känna mig som en tant:)

Tjocka tanten och coola snubben, en barnbok som jag funderat på att skriva.

Tänk er: Tjocka tanten och coola snubben skulle gå ut på en promenad....


Märks det att jag inte sovit?

 
 
ProfBaltazar

ProfBaltazar

13 maj 2009 11:52

"... å då gick de förbi det nya Kaféet och tog en kopp kaffe och smarrig bakelse för det kände de bägge två att de behövde en dag som denna ..."

http://blogg.profbaltazar.net

 
Ingen bild

Britt

13 maj 2009 16:34

underbart Anders underbart:)

 
Hesseltine

Hesseltine

13 maj 2009 19:33

Och sen tog dom en bakelse till. För att skölja ner med. :)

http://hesseltine.seanchaithe.net

 
Ingen bild

Britt

13 maj 2009 20:38

lol

 
Annika

Annika

13 maj 2009 20:46

"...sen gick dom ut för att titta på myror i gatstenen i en kvart..."

http://wilanand.wordpress.com

 
Ingen bild

Maggan

13 maj 2009 20:52

"och efter det blev de så trötta att de var tvungna att ta en skön tupplur...."

 
Hesseltine

Hesseltine

13 maj 2009 22:28

"på gatstenen, bland myrorna. Men, de ändrade sig snart, för det var obekvämt."

http://hesseltine.seanchaithe.net

 
Ingen bild

Susanne

14 maj 2009 08:24

"så då gick de hem till tjocka tanten och svepte in sej i varsin filt och drack varm choklad och tände eld i spisen, och coola snubben var bara liite nervös att hans coola kompisar skulle få veta"

 
Ingen bild

Maggan

14 maj 2009 10:44

"men alla hans coola kompisar var i hemlighet avundsjuka på honom för de ville också dricka choklad med tjocka tanten"

 
Ingen bild

Britt

14 maj 2009 17:57

Men det är ju underbart...
hjälp vad jag skrattade:)
Gärna mer sånt här:)
"Men helt plötsligt kom tjocka tanten på att hon var tvungen att hämta in katten som varit ute hela dagen. Och under tiden som hon gjorde det kom coola snubben på att man faktiskt kunde göra en större brasa"

 
Hesseltine

Hesseltine

14 maj 2009 20:00

"så när hon kom tillbaka in, med katten i famnen, stod hela rummet i ljusan låga. Coolt!"

http://hesseltine.seanchaithe.net

 
Ingen bild

Susanne

14 maj 2009 20:48

"men tjocka tanten var iskall, (för hon hade nyss varit på brandövning med jobbet) så hon ryckte åt sej pulversläckaren och gjorde vad hon kunde för att minska skadorna, medan coola snubben stod och skrek hysteriskt"

 
Ingen bild

Maggan

14 maj 2009 20:53

"och eftersom hon även varit på krisövning (hennes chef är kompis med utbildningsföretagets rektor) så visste hon precis hur man hanterar en hysterisk karl. Hon sprutade alltså resterna av pulvret på coola snubben..."

 
Ingen bild

Britt

14 maj 2009 20:55

"Och då för första gången i sitt liv förstod Coola snubben vad det innebar att vara cool."

 
Hesseltine

Hesseltine

15 maj 2009 01:23

"Coolt!"

http://hesseltine.seanchaithe.net

 
ProfBaltazar

ProfBaltazar

15 maj 2009 09:17

" å när den Coola snubben stod där med skummet från brandsläckaren som små tofsar uppe på huvudet och axlarna så kunde inte tjocka tanten låta bli att brista ut i ett ylande asgarv "

http://blogg.profbaltazar.net

 
Ingen bild

Britt

15 maj 2009 09:21

"Det var inte snällt och faktiskt blev Coola snubben lite stött, -Så roligt var det inte sa han och titta ner på sin fot, som han vred fram och tillbaka. -Förlåt sa tjocka tanten, men vänta jag ska hämta en spegel. Då kan du se själv..."

 
Ingen bild

Tina

15 maj 2009 10:04

"å när Coola snubben kollade in sig själv kunde han inte hålla sig utan..."

 
Patrik

Patrik

15 maj 2009 10:12

han tar tag i brandsläckaren och riktar den mot tjocka tanten, och trycker in avtryckaren...

http://www.paguson.se

 
Ingen bild

Britt

15 maj 2009 10:16

"ooouuuffff, sa tjocka tanten..."

 
Ingen bild

Susanne

15 maj 2009 13:37

"..och när de stod där, pulvriga och kladdiga, så kom Postkodmiljönären och tryckte 32,5 miljoner i näven på tjocka tanten och sa "håll tillgodo!""

 
Annika

Annika

15 maj 2009 19:13

"Då blev de väldigt glada och gick tillbaka till fiket och köpte smarriga bakelser till sig själva och hela myrstacken utanför."

http://wilanand.wordpress.com

 
Ingen bild

stellan

16 maj 2009 09:44

när de hade fikat färdigt så köpte de sig en kanot för att fara till amerikat

 
Ingen bild

Britt

16 maj 2009 20:40

"och det var tur för hemma i Sverige hade alla idéer tagit slut. -Är vi framme snart sa tjocka tanten för femte gången. -jag vet inte, jag paddlar bara sa coola snubben.
-ugh, sa sitting bull."

 
Susanne

Susanne

17 maj 2009 11:19

"Som tur var, så hade de haft råd att köpa lyxkanot, den hade kojplatser, kök med kock och relaxavdelning. Så de paddlade hela vägen runt hela sk-ten och stannade i San Francisco, där de ankrade kanoten på andra sida Golden Gatebron, i Sausolito med de andra husbåtarna"

http://www.blingmyboots.com

 
Ingen bild

stellan

17 maj 2009 18:34

sedan trönade tjocka tanten på lycks livet frågade cola snubben vad göra nu då
han sa niagara fallet så klart i kanoten
ja hu sa då tjocka tanten

 
Ingen bild

Britt

17 maj 2009 20:02

"sagt och gjort de bytte kanoten mot en tunna, för som Sitting Bull sa ska man göra något ska man göra det ordentligt.
Så stod de där ovanför niagara fallet och Coola snubben sa, -jag vet inte om det här är så coolt?
tjocka tanten svarade, -VA!"

 
Ingen bild

Maggan

18 maj 2009 06:08

"klart det här är coolt. När vi kommer ner i bara tunnan kommer du att vara en av de kallaste killar jag känner...."

 
kerusan

kerusan

19 maj 2009 08:00

... här vid niagarafallen, iallafall i en radie på 10 meter där jag står. Fast rullar du i vattnet nu måste jag nog utöka den radien ordentligt. Se så, i med dig nu! Nu drar vi vidare.

http://kerusan.org

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Britt - 29 november 2011 20:47

Adress till nya bloggen: http://vintillvatten.bloggplatsen.se/ Lycka till! ...

Av Britt - 10 november 2011 10:17

Eftersom det här har varit en blogg om min sorg efter Magnus, så har den uppfyllt sitt syfte. Någon gång i framtiden, ska jag skriva ut alla inlägg och spara dem åt framtiden. Men sorgen, den som orsakade mig smärta. Den finns inte mer och jag ha...

Av Britt - 17 oktober 2011 19:24

Att leva, ger en hel del skräp som man samlar på sig och stoppar ner i ryggsäcken. Jag har tryck ner en hel del och sen har jag fortsatt att pressa ner. Eller mer korrekt jag har valt att trycka ner en del jobbiga saker längst ner med blytyngder,...

Av Britt - 16 oktober 2011 18:33

                     

Av Britt - 9 oktober 2011 11:58

Nu när jag har så mycket annat att göra, har jag börjat läsa sagan om ringen, men jag läser ny översättningen och helt plötsligt får orden ett annat liv och en annan poesi. Jag gråter när jag läser boken, den berör på ett helt annat sätt än vad de ...

Presentation


Mormor brings the bulls....

Omröstning

Hösten, är den härligt underbar eller bara eländig?
 Härligt, sparka gula löv under gatlyktornas sken.
 Förfärlig, traska i mörkret och halka på löv.
 Vad, menar ni? Jag åker utomlands.
 Sa du sten?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards