Alla inlägg den 18 september 2011

Av Britt - 18 september 2011 15:13

Ja nu har jag mycket att göra, som vanligt när jag inte ser till tt få tag i kurslitteraturen i tid!!! Så sitter jag sedan och har ångest i ett par veckor över att jag ligger efter. Men nu ligger jag i fas, men en sak är säker en del instruktioner i kursen förstå barn och unga är väääldigt luddiga. å nu kämpar jag mot ångesten, oooo, tänk om jag gör allting fel!!!

Suck, vad vore livet utan ångest? Enklet kanske.


Nåväl vidare till min sorgebearbetning, ja jag mår fortfarande bra, jag har gått på ett möte till och nu har jag gjort ett förlust diagram, då blev jag ledsen igen.

Det står iof sig i boken att man ska ha näsdukar till hands när man gör det, och hade jag det? Nej, tummeduppa som Magnus skulle ha sagt, fan vad jag saknar honom. 


Men idag har jag varit jätte modig, i min kyrka är det inte så många besökare, men det finns en blond kvinna som kommit varje gång och suttit långt fram ensam. I dag bestämde jag mig för att gå fram till henne hälsa och fråga om jag kunde få sitta bredvid henne och det visade sig att hon är Ryska, jättetrevlig och fin. Så på något sätt så kanske jag håller på att få en ny vän.

För varför ska vi svenskar vara så rädda och sätta oss, på varsin bänk och längst bak, sånt gör mig galen. 

När jag kommer till en kyrka och sätter mig, då är jag alltid ute i god tid. Jag sätter mig långt fram och de som kommer senare borde se att oj då där sitter det en som är ensam, jag kanske ska gå och fråga om jag får sitta bredvid henne, för ensam kan ju inte vara roligt att vara i kyrkan. Jag ser eller känner säkert på mig om hon nu vill sitta ensam. Men gör de det?

Nej de kurar ihop sig som små bollar långt bak i kyrkan ungefär som de är rädda att prästen helt plötsligt ska få för sig att ställa frågor till dem.

Suck, ibland blir jag trött på att vara den som går i bräschen, den som ändrar på beteenden och då kan jag på pin kiv sätta mig längst bak. Men då ser jag ju inte så bra och då får jag ingen bra kontakt med den som predikar.

Ja ja, det var trevligt i dag i alla fall.

Och på torsdag ska jag redovisa mitt förlust diagram....

Kram på er allihopa!

Presentation


Mormor brings the bulls....

Omröstning

Hösten, är den härligt underbar eller bara eländig?
 Härligt, sparka gula löv under gatlyktornas sken.
 Förfärlig, traska i mörkret och halka på löv.
 Vad, menar ni? Jag åker utomlands.
 Sa du sten?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards