Alla inlägg den 12 november 2009

Av Britt - 12 november 2009 15:54

Ja nu blir det reklam, det finns ett företag som jag snubblade över när jag beställde tackkort efter begravningen.

OPTIMALPRINT.COM

De verkade bra, de hade många fina alternativ på sina kort och de var väldigt snabba med sin leverans.

Men det jag inte visste då var en överaskning som kom med i beställningen.

De skänker en del av sin vinst till Green Belt Movement, för som de skrev det är det enda rätta.

Så när jag använde mig av deras tjänst så stödde jag indirekt planteringen av träd i Afrika.

SÅ om du ska beställa någon slags inbjudningskort eler tackkort så gör det av OPTIMALPRINT.

Nu fick jag ett mail ifrån dem där de tackar för stödet och berättar att de har planterat 6.653, men hoppas nå upp till sin ambition på 10 000 träd.

Detta är något värt att pusha för.

Av Britt - 12 november 2009 09:56

Läste idag på Annikas blogg om att ha tråkigt och skrev då denna kommenatr som jag tyckte blev ett helt inlägg, så här kommer dagens inlägg:)

Jag läste en gång när jag var en ung mamma att det var viktigt att ha tråkigt.
För när vi har tråkigt det är då vår kreativa sida vaknar och börjar arbeta på för fullt.
efter det har jag tacksamt tagit emot de stunder då allt varit så där tråkigt att det känns som sandpapper i munnen.
För nu vet jag att det är då min kreativitet tar ny sats.
Så var glad i stället att du har just tråkigt.
Det är en positiv känsla.
Jag har också vis av erfarenheten lärt mig att i mitt liv betyder perioder med tråkighet att det är stora förändringar på gång, det har aldrig slagit fel. När jag sitter och säger, men guuud vad tråkigt mitt liv är. Kan det inte hända något, då har det inom en vecka börjat hända läskigt många saker.
Så tråkighet kan vara ett dubbeleggat svärd.


Veckorna före Magnus död, var precis en sådan period av tråkighet.

Presentation


Mormor brings the bulls....

Omröstning

Hösten, är den härligt underbar eller bara eländig?
 Härligt, sparka gula löv under gatlyktornas sken.
 Förfärlig, traska i mörkret och halka på löv.
 Vad, menar ni? Jag åker utomlands.
 Sa du sten?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards